Till innehåll på sidan

Innehållet på den här sidan är marknadsföring

Head of Consumer & Industry Lab på Ericsson

Avdelningen utforskar framtiden inom informations- och kommunikationsteknologi utifrån konsument-, industri- och hållbarhetsperspektivet i samhället. Ericsson Consumer & Industry Lab levererar insikter i världsklass som ger oss en föraning om var marknaden är på väg i framtiden.

Pernilla har arbetat med affärsutveckling, varumärkes- och marknadsstrategier samt innovation i multinationella företag i över 15 år. Hon är styrelseledamot i WASP-HS – Wallenbergs stiftelsernas forskningssatsning på effekterna av artificell intelligens för samhället och människor samt i HallMedia som expert på konsumentinsikt och digital transformation.

Pernilla är också en uppskattad talare och “thought leader” inom Information & Communication Technology (ICT). Under 2015 lanserade hon boken, “Köprevolutionen”, vilken rönte stora framgångar och fick hederspris som “Marketing book of the year 2016”.

Under Nyårskonferensen kommer Pernilla Jonsson att tala om: Nästa fas av konnektivitet är 5G – men vad innebär nästa generation av nätverk?

Förutom att erbjuda uppkoppling kommer 5G också att förändra grunden i vår vardag och hur vi arbetar, lever och gör affärer. Morgondagens nätverk är intelligenta, snabba och ger oss förutsättningar samt möjligheter att ansluta allt omkring oss som skapar värde genom att vara sammankopplade. Pernilla Jonsson guidar oss till varför 5G kan vara den största plattformen någonsin för innovation och hur företag, organisationer och människotr kan dra nytta av nästa generations mobila internet.

Foto av en kvinna
Prenumerera och få senaste nytt, analyser och inbjudningar

Genom att registrera dig accepterar du att SKAGEN registrerar din e-postadress för detta ändamål. Du kan när som helst säga upp prenumerationen via länken i mailen du mottar. Läs mer om SKAGENs Personuppgiftspolicy här.

keyboard_arrow_up