Innehållet på den här sidan är marknadsföring
Klagomål
Vi gör allt vi kan för att erbjuda bästa möjliga service till kunderna i SKAGEN Fonder och vill gärna få återkoppling.
Om du är missnöjd med den service du mottar eller har frågor kopplade till din investering i SKAGEN Fonder vill vi gärna veta det, så att vi kan bli bättre. Du kan kontakta kundservice på 0200-112260 eller kundservice@skagenfonder.se.
Om du vill göra ett formellt klagomål skall det riktas till Storebrand Asset Management AS, där du legalt har din kundrelation. Information och procedur for klagomål hittar du här: https://www.storebrand.no/infosider/kontakt-oss/privat/klage-eller-reklamasjon
Om du inte är nöjd med Storebrand Asset Managements svar på ditt klagomål kan du också ta saken vidare till norska Finansklagenemnda och EU-kommissionens klagomålsportal.
I formuläret till EU-kommissionen blir du ombedd att fylla i Storebrand Asset Managements e-postadress (näringsidkaren). Använd då contact@storebrand.no.
Du kan också ta saken vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (Sverige) eller Försäkrings- och Finansrådgivningen (Finland) för uttalande.
Man kan också kontakta Konsumenternas Bank- och Finansbyrå som kan ge råd om rättigheter med mera.